S.agárd

S.agárd

A félelem ára

2019. augusztus 26. - Szokodi Ferenc

Tizvenhárom éves voltam,

Nyáridőben fuvaroztam.

Szekszárdról hordtuk az árut,

Az utaat Sárival jártuk.

 

Mindenfélét szállítottam,

Ami kellett a Hangyában.

Volt nap, mikor előfordult

Hogy a fogat kettőt fordult.

 

A vihartól nagyon féltem,

Amióta épp mellettem

Villám csapott egy nyárfába,

S földhöz vágott a sújtása.

 

Egyik napon észrevettem,

A viharfelhőt mögöttem.

Rettgegés vett erőt rajtam, 

Tele  szájjal ordítottam:

 

   Gyí te Sárga, az apádat,

Gyorsabban szedd négy patádat!

Hurkát verek a bőrödre,

Ha nem rohansz mentségemre!

 

Gyí te fakó nyalka mura,

Száguldj mint a szelek ura!

Gondolatként repülj velem,

Veszélyben van az életem!

 

Meg-meglódult szegény pára,

Habzott nyaka, habzott háta.

Gőzölgôtt tajtékos teste,

Erő már alig volt benne.

 

Szerencsére a zivatar

Tolna felė vett egy kanyart,

Én meg lassan lehiggadtam...,

Sárit egy kúthoz hajtottam

 

Hideg vizzel kinálgattam,

Sokat ivott, én meg hagytam.

Nem fogta fel zavart eszem,

Hogy ezzel a sírba teszem...

 

/Másnap reggel, szomórúan,

Megállt a konyhaajtóban.

Untoljára ránk tekintett;

Elbúcsúzott, s összeesett./

 

Sokszor könnybelábad szemem,

Furdal lelkiismeretem.

Gyávaságomnak az ára,

Jó Sári lovunk halála.

 

Álmaimban simogatom, 

Néha kocsi elé fogom,

És csendesen baktat velem,

Futni soha nem engedem.

 

/Szegény párámnak szelleme,

Befészkelődött lelkembe.

Fülemben cseng vádló hangja,

Szüntelenûl ezt harsogja:

Gyí te gyáva, félős gyerek,

Húzd a kocsid, mert rádverek!

Vágtass, repülj, dörrent az ég!  

Nehogy ménkü csapjo beléd!/

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sagard.blog.hu/api/trackback/id/tr8515024778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása